Vertel de essentie

15 oktober 2019 — door Merel Raven

Content schrijven, het is soms best een puzzel. Vooral voor mensen die niet geschoold zijn als contentspecialist of webredacteur. Hoe leg je aan een projectleider, ambtenaar of pagina-eigenaar uit welke informatie of inhoud je nodig hebt en hoe ze het best naar de pagina kunnen kijken?

Mensen, ze zijn niet te vertrouwen

2 juli 2019 — door Robert Jan Verkade

Statistieken-analyse en enquêtes zijn mooie instrumenten om meer informatie te krijgen over hoe je website het doet. Maar ze hebben als nadeel dat mensen (bewust of onbewust) jokken, en dat ze niet laten zien waarom iets gebeurt. Wat moet je dan wél doen?

Podcast: Contentspecialisten

5 juni 2019 — door Marrije Schaake

Hugo Louter van Presenter interviewt voor zijn podcast Contentspecialisten allerlei mensen die werken aan websites, en dan vooral aan de contentkant. Half mei sprak hij met Marrije over wat we allemaal kunnen doen om het web beter te maken voor de bezoekers.

Winst aantonen met olifantenpaadjes

14 mei 2019 — door Robert Jan Verkade

Een business case maken voor ingrijpende veranderingen aan een website is niet altijd makkelijk in de publieke sector. Door olifantenpaadjes te laten zien kun je voor je management de winst aantonen wat de verbeteringen op gaan leveren voor de organisatie.

Minder denken, meer doen

23 april 2019 — door Willemijn Bins

Hoe komt het dat verbeterprojecten zo vaak blijven hangen in overleg en analyse? En je nog steeds geen zichtbare vernieuwingen realiseert? Willemijn legt het mechanisme uit en geeft praktische tips over wat je als organisatie kan doen om wél in beweging te komen.

Hoe houd ik mijn website actueel?

26 maart 2019 — door Marrije Schaake

Bij bijna iedere organisatie waar we mee werken zien we het: het is heel lastig om je website opgeruimd en actueel te houden. Zeker op de langere termijn. Hoe komt dat?