Op dinsdag 7 oktober hadden we een hele dag Lana Gibson op bezoek, die ons de fijne kneepjes kwam leren van Google Analytics. We merken steeds meer bij onze klanten dat het belangrijk is om je website en je content te blijven verbeteren - en dat kun je heel goed doen door je statistieken te bestuderen. Maar dan moet je wel weten hoe dat moet...

Waar zoeken mensen naar? Op welke plaatsen in de site gaat het mis? Op welke pagina's gaan je bezoekers de site uit of gaan ze zoeken in de interne zoekmachine? Deze gegevens kunnen je inzichten en aanknopingspunten geven waarmee je de site kunt verbeteren.

Lana traint mensen bij Gov.uk in dit werk en naar aanleiding van deze blogpost over de training vroegen we haar of wij ook mee konden doen. Uiteindelijk bleek dat we een dag bij ons op kantoor konden regelen om hier dieper in te duiken - een prachtige mogelijkheid die we natuurlijk met beide handen aangrepen!

Lana gaf aan dat ze een man of zes tegelijk kon trainen, dus we vroegen vrienden-van-eend Saskia Schrijver, Okke Amerongen en Hans Dinkelberg of ze ook mee wilden doen.

Het was een intensieve, leerzame dag, waarin we heel veel behandeld hebben. Lana's training is pragmatisch en hands-on, we moesten al veel zelf doen en kregen zo al veel inzicht in hoe vijg.nl en divosa.nl door de mensen gebruikt worden. Nu moeten we veel gaan oefenen en onze nieuwe kennis toepassen. Een mooie nieuwe vaardigheid in ons portfolio!